Site içi arama

14 Mart 2012 Çarşamba

İşletme Bölümü

BÖLÜM HAKKINDA

İşletme Bölümü işletmecilik disiplininin bütün alanlarını kapsayan kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşan, disiplinler arası bir yaklaşım sunmaktadır. İşletme Bölümü’nde uluslararası düzeyde bilgi ve teknoloji üretimini sağlayan araştırmalar yapılarak, ulusal ekonominin ve sanayinin problemlerine çözümler üretecek işletmecilerin yetiştirilmesine yönelik bir eğitim programı uygulanmaktadır. 


Amaçlar ve Hedefler

İşletme Bölümü’nün temel amacı uluslararası düzeyde lisans eğitimi vererek sanayi ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve araştırma-geliştirme çalışmalarında başarıyla görev alabilecek, yaratıcı, problem çözmede yapıcı yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sosyal, ekonomik ve mesleki etik bilincine, sorumluluğuna ve lider özelliklerine sahip, rekabetçi iş ortamının neden olduğu sorunlarla başa çıkabilecek yöneticiler yetiştirmektir. 

Lisans

İşletme Bölümü’nde uygulanan eğitim programında dersler özellikle işletme ve yönetim fonksiyonlarını kapsayacak biçimde tasarlanmıştır. Öğrencilerin muhasebe, maliyet muhasebesi, üretim/işlemler yönetimi vb dersleri ilk altı yarıyılda almaları, böylece işletmecilikle ilgili temel dersleri ve konuları kavramaları sağlanmaktadır. Programa eklenen çok sayıda seçmeli dersle öğrencilerin bireysel tercihlerine ve ilgi alanlarına göre uzmanlaşmaya yönlendirilmeleri sağlanmaktadır. Böylece öğrencilerin işletmecilikle ilgili hem bütüncül hem de belli bir konuda odaklaşmış bakış açısına sahip olmaları sağlanacaktır. Bu akademik programın diğer işletme lisans programlarından en önemli farklılığı, bu noktada yatmaktadır. 

İlgili Konular

Değişik uzmanlık alanlarıyla ilgili konularda verilen çok sayıda seçmeli derslerle öğrencilerin yönetim-organizasyon, üretim, pazarlama; muhasebe, finans; kantitatif teknikler ve yönetim bilgi sistemleri (Yönetimde Bilgisayar Uygulamaları) alanlarında uzmanlaşmalarına olanak sağlanmaktadır. 

Çalışma ve İlgi Alanları

TOBB ETÜ İşletme Lisans Programı’nda hem genel işletme eğitiminin temel dersleri yer almakta hem de ayrı alanlarda (matematik, istatistik, ekonomi, ekonometri, hukuk ve maliye) uzmanlaşma olanağı sağlanmaktadır. 

İş Olanakları

İşletme Bölümü mezunları aldıkları eğitim programının çerçevesi gereği, her türlü işletmede iş bulma olanağına sahiptirler. 

Mezunlarımız sanayi kuruluşlarının yanı sıra hizmet sektöründe bankacılık, turizm, danışmanlık kuruluşları, denetim şirketleri, sigorta şirketleri, dış ticaret şirketleri, ulaştırma şirketleri vb özel sektör kuruluşlarında işe girebilirler.

Özel söktürün yanı sıra Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Devlet Planlama Teşkilatı, Sermaye Piyasası Kurulu, Sanayi ve Ticaret Odaları, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme Birimi gibi kamu kuruluşlarında da çalışma olanağı da bulabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder